Targi wystawy narzędzie marketingowe
Targi wystawy narzędzie marketingowe
autorem artykułu jest Grzegorz Malinowski
Targi sÄ… imprezami o charakterze rynkowym, o Å›ciÅ›le okreÅ›lonym czasie trwania, odbywajÄ…cymi siÄ™ z okreÅ›lonÄ… czÄ™stotliwoÅ›ciÄ… – najczęściej cyklicznie, raz do roku, podczas których duża liczba firm prezentuje szeroki wachlarz wyrobów, oferty z jednej bÄ…dź wiÄ™kszej liczby branż przemysÅ‚owych i przeważnie dokonuje sprzedaży tych wyrobów na zasadzie próbek. Targi branżowe przeważnie przyciÄ…gajÄ… zwiedzajÄ…cych profesjonalistów z branży i potencjalnych klientów.
Wyróżniamy następujące typu targów:
- Targi /wystawy dóbr, ofert inwestycyjnych - prezentujące maszyny i usługi niezbędne dla danej branży przemysłu wytwórczego.
- Targi /wystawy dóbr, ofert konsumpcyjnych - prezentujące wyroby i usługi dla szerokiego grona konsumentów (odbiorców finalnych).
- Targi /wystawy specjalistyczne - to targi skoncentrowane tematycznie, przeznaczone dla profesjonalistów z branży.
- Targi /wystawy wielobranżowe - prezentujące ofertę więcej niż jednej branż.
- Targi uniwersalne - prezentujące połączoną ofertę wyrobów z różnych dziedzin / branż.
- Targi firmowe - prezentujące wyroby i usługi tylko jednego producenta lub jednego hurtownika.
- Wraz z rozwojem Internetu odnotowujemy wzrost popularności targów wirtualnych, umożliwiających dostęp do ciągłej prezentacji wyrobów lub usług.
Podstawową funkcją jaką mają do spełnienia każde targi, to połączenie popytu z podażą,a więc dostarczanie informacji oraz prezentacja tendencji i najnowszych osiągnięć technicznych, w jednym czasie i miejscu, z zastosowaniem komunikacji bezpośredniej.
Targi i wystawy stwarzają niepowtarzalną okazję do osiągnięcia celów handlowych, ponieważ są najbardziej skutecznym sposobem na pozyskanie klientów w związanej z danym rynkiem i jednoczesne nawiązanie kontaktów stricte biznesowych.
Targi i wystawy są też wyznacznikiem tendencji gospodarczych i rynkowych, gdyż na targach widoczne są procesy zachodzące na rynku, typy, zakres, kierunki i tempo zmian. Targi i wystawy są nie tylko narzędziem marketingu, ale także odzwierciedlają one pełen obraz rynku.
Znaczenie targów i wystaw jako miejsca do nawiązywania kontaktów osobistych i komunikacji bezpośredniej są kolejnymi elementami przemawiającymi za skutecznością właśnie takiej formy prezentacji produktów i usług.
M-S-M
Aktualne targi i wystawy - http://www.targi24h.pl
--
Kalendarium targów - http://www.targi24h.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
NAUCZ SIĘ MYÅšLEĆ POZYTYWNIE – POKOLORUJ SWÓJ ÅšWIA
Wkrętarki i wiertarki kontra kobiety
Czy wiesz gdzie jest Barceloneta?
Masaż Twarzy.
Prawo Przyciągania na co dzień